هیدروکسی کات چیست و چه کاربردی دارد؟

نام انگلیسی دارو: HYDROXYCUT

هیدروکسی کات یک مکمل کمک کننده به کاهش وزن است. پس در زمره محصولات داروهای لاغری قرار می گیرد. این محصول نام تجاری متنوعی از مکمل های غذایی چند ماده ای (MINS) است که برای کاهش وزن، بدن سازی و چربی سوزی به بازار عرضه می شود.

نحوه ی عملکرد هیدروکسی کات

هیدروکسی کات اساساً ترکیبی از چندین ماده مختلف است که تصور می شود منجر به کاهش وزن می شود. کافئین قطعاً قوی ترین ترکیب هیدروکسی کات است. مطالعات متعدد نشان می دهد که کافئین می تواند ۳ تا ۱۱ درصد از متابولیسم را تقویت کرده و چربی سوزی را حدود ۱۰ تا ۲۹ درصد افزایش دهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این یک اثر کوتاه مدت است. هیچ تحقیقاتی وجود ندارد که نشان دهد کافئین در طولانی مدت منجر به کاهش وزن می شود. علاوه بر این، در مورد اثر بخشی همه ی مواد فعال گیاهی فعال در این محصول برای کاهش وزن تحقیق نشده است. به یاد داشته باشید که آنچه در حیوانات آزمایش شده کار می کند، همیشه در انسان ها موثر نیست.

در داروباکس می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص تغذیه در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

نحوه ی مصرف و دوز مصرفی هیدروکسی کات

  • شروع: ۱ قرص، ۳ بار در روز
  • پس از چهار روز: ۲ قرص، ۳ بار در روز

توصیه می شود که افراد دوز مصرفی خود را به آرامی افزایش دهند. با این حال، به یاد داشته باشید که توصیه های دوز بین محصولات مختلف متفاوت است. بنابراین، دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. ممکن است برخی مواد موجود در این محصول را مانند کافئین تحمل کنید. بنابراین، ممکن است با دوچرخه سواری روی محصول نتیجه بهتری بگیرید.

هیدروکسی-کات
کاهش هیدروکسی-کات

عوارض جانبی هیدروکسی کات

فرمولاسیون فعلی این محصول می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند که بیشتر آنها به دلیل کافئین است.

عوارض جانبی شایع:

به همین دلیل، افرادی که به کافئین حساس هستند باید از مصرف هیدروکسی کات خودداری کنند یا به جای آن از نسخه بدون کافئین استفاده کنند.

هرچه دوز مصرفی شما بیشتر باشد، خطر بروز عوارض جانبی بیشتر خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این دارو بهتر است از سرویس مشاوره دارویی داروباکس استفاده کنید.

آیا باید هیدروکسی کات مصرف کنید؟

اگر گزارش های مصرف کننده را در انجمن ها و تابلوهای پیام بخوانید، متوجه خواهید شد که برای هر شخصی که با این مکمل موفق می شود، شخص دیگری می گوید هیچ تأثیری ندارد. به نظر می رسد این مورد در مورد بیشتر مکمل های کاهش وزن وجود دارد. در پایان هیدروکسی کات ممکن است به عنوان ابزاری برای سوزاندن چربی در کوتاه مدت مفید باشد، البته به شرطی که سالم غذا بخورید و ورزش کنید. اما مانند هر روش کاهش وزن دیگر، نتیجه طولانی مدت نخواهد داشت، مگر اینکه با تغییر در سبک زندگی پایدار همراه شود. کاهش وزن یک ماراتن است نه یک مسابقه سرعت و متأسفانه هیچ میانبری وجود ندارد.

برای اطلاعات دقیقتر در مورد نحوه مصرف این دارو و مشاوره در خصوص لاغری و کاهش وزن؛ می توانید از پزشکان متخصص تغذیه داروباکس به صورت آنلاین مشاوره بگیرید.

در داروباکس می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص تغذیه در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

منبع: healthline, webmd