سیپروهپتادین یا سیپراکتین جز داروهای آنتی‌هیستامین است که برای کنترل علائم آلرژی یا شرایط پزشکی دیگر تجویز می‌شود. اگر پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده است، قبل از مصرف در مورد نحوه استفاده آن، عوارض و تداخلات دارو باید اطلاعات کاملی داشته باشید. در این مطلب همراه ما باشید تا به شما توضیح دهیم، عوارض جانبی شایع این دارو چیست؟ چگونه باید قرص یا شربت آن را مصرف کرد؟ آیا این دارو اشتهاآور است؟ آیا از آن برای افزایش اشتها هم استفاده می‌شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروی سیپروهپتادین می‌توانید از مشاوره دارویی با داروساز، متخصص داخلی یا دکتر اطفال در سایت داروباکس استفاده کنید. در داروباکس علاوه بر تعیین وقت حضوری، امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

سیپروهپتادین چیست؟

سیپروهپتادین یا سیپراکتین جز دسته داروهای آنتی‌ هیستامین است. از این دارو برای درمان علائم آلرژی مانند آبریزش چشم، آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه، کهیر، خارش بدن و خارش بینی استفاده می‌شود. ماده طبیعی در بدن به نام هیستامین باعث بروز علائم آلرژی می‌شود. این دارو هیستامین را مسدود کرده و از این طریق علائم حساسیت را کاهش می‌دهد. سیپراکتین همچنین سروتونین را در بدن مسدود می‌کند.

نام انگلیسی: Cyproheptadine

اسامی رایج در ایران:

قرص سیپروهپتادین جالینوس ۴ میلی‌گرم

قرص سیپروهپتادین تهران دارو ۴ میلی‌گرم

شربت تراستوریکس

شربت پارافیل خوارزمی

قرص سیپراکتین ۴ میلی‌گرم

قرص سیپروهپتادین الحاوی ۴ میلی‌گرم

شربت راسیپ ۲۰۰ میلی‌لیتر

شربت ویتامکس ۱۲۰ میلی‌لیتر

قرص سیپروهپتادین امین ۴ میلی‌گرم

شربت ترزامین ۲ میلی‌گرم / ۵ میلی‌لیتر

شربت بکواکتین

قرص سیپروهپتادین نوعی آنتی‌هیستامین است و برای تسکین آلرژی تجویز می‌شود.
قرص سیپروهپتادین نوعی آنتی‌هیستامین است که برای درمان حساسیت تجویز می‌شود.

موارد مصرف قرص سیپروهپتادین

سیپروهپتادین برای تسکین علائم آلرژی تجویز می‌شود. این دارو علائمی مانند قرمزی، تحریک و خارش چشم را برطرف کرده و عطسه و آبریزش بینی ناشی از آلرژی را بهبود می‌دهد. در حساسیت‌های پوستی مصرف سیپراکتین باعث کاهش خارش پوست می‌شود. همچنین برای درمان کهیر می‌توان از این دارو استفاده کرد. به‌خصوص کهیرهایی که به دلیل سرما یا تماس با پوست ایجاد شده باشند، با مصرف این دارو تسکین پیدا می‌کنند.

از این دارو حتی برای تسکین آلرژی‌های تهدیدکننده زندگی مانند دریافت فرآورده‌های خونی به‌عنوان بخشی از درمان هم استفاده می‌شود.

سیپروهپتادین در ابتدا تنها برای درمان آلرژی تجویز می‌شد. اما امروزه برای درمان سندروم سروتونین، اختلال عملکرد جنسی ناشی از سروتونین و سردرد نیز استفاده می‌شود. این دارو گاهی برای درمان سردرد میگرنی و افزایش اشتها در کودکان هم کاربرد دارد. سیپروهپتادین یک اشتهاآور قوی است. به همین دلیل در دسته داروهای چاق کننده نیز قرار می‌گیرد.

برای درمان خارش پوست و کهیر از داروی سیپراکتین استفاده می‌شود.
برای درمان خارش پوست ناشی از آلرژی می‌توان از داروی سیپراکتین استفاده کرد.

مکانیسم اثر قرص سیپروهپتادین

سیپروهپتادین در بدن با هیستامین و سروتونین برای اشغال گیرنده‌های مربوطه رقابت می‌کند. از این طریق خاصیت آنتی‌هیستامین و آنتی سروتونین دارو اعمال می‌شود. گیرنده سروتونین در مرکز اشتهای هیپوتالاموس است و احتمالا به همین دلیل سیپراکتین باعث تحریک اشتها می‌شود.


اشکال دارویی سیپروهپتادین

این دارو به دو شکل قرص و شربت عرضه می‌شود. قرص سیپروهپتادین را نجوید یا خرد نکنید. قرص مکمل سیپروهپتادین را همراه با آب قورت دهید. برای مصرف شربت سیپروهپتادین نیز از قاشق مخصوص استفاده کنید تا دوز دارو تغییر نکند.


دوز مصرفی سیپروهپتادین

سیپراکتین به دو شکل قرص و شربت تجویز می‌شود. قرص سیپروهپتادین ۴ میلی‌گرم بوده و شربت آن در دوز ۲ میلی‌گرم / ۵ میلی‌لیتر تهیه می‌شود. در هر یک از بیماری‌ها و شرایط پزشکی زیر دوز دارو باید به طور مجزا تعیین شود.

  • درمان آلرژی با سیپروهپتادین: ۱ تا ۵ عدد قرص سیپروهپتادین ۴ باید در روز مصرف شود. در برخی بیماران ممکن است دوز دارو تا ۸ عدد قرص سیپروهپتادین هم برسد.
  • پیشگیری از سردرد میگرنی: باید نصف قرص سیپروهپتادین ۴ هر ۱۲ ساعت مصرف شود.
  • اختلال عملکرد جنسی: برای درمان اختلال جنسی ناشی از مصرف مواد مخدر باید ۱ تا ۲ ساعت قبل از مقاربت ۱ تا ۳ عدد قرص سیپروهپتادین ۴ مصرف شود.  

نحوه مصرف سیپروهپتادین

معمولا مصرف این دارو ۲ یا ۳ بار در روز توصیه می‌شود. سیپروهپتادین را می‌توان همراه غذا یا بدون آن مصرف کرد. اگر از شربت سیپروهپتادین استفاده می‌کنید، دوز مناسب را با قاشق مخصوص آن اندازه بگیرید. این دارو را باید هر روز در زمان مشخصی مصرف کنید.

برای استفاده از قرص یا شربت سیپروهپتادین حتما به دستورالعمل روی جعبه دارو و توصیه پزشک توجه کنید. به‌هیچ‌وجه خودسرانه دوز دارو را افزایش یا کاهش ندهید. این دارو را حتما با آب، غذا یا شیر به کودک بدهید.

برای اطلاع از نحوه مصرف دقیق این دارو می‌توانید از مشاوره دارویی در داروباکس استفاده کنید. شما می‌توانید در سایت داروباکس با داروساز، متخصص اطفال، روانپزشک، دکتر تغذیه یا دکتر عمومی به صورت آنلاین یا تلفنی مشاوره داشته باشید.

طریقه مصرف سیپروهپتادین برای درمان اختلالات جنسی

سیپروهپتادین جز داروهای بهبود عملکرد جنسی نیز محسوب می‌شود. گاهی ممکن است روانپزشک برای درمان اختلالات جنسی این دارو را پیشنهاد دهد.

اگر برای درمان اختلالات عملکرد جنسی ناشی از مصرف مواد مخدر پزشک این دارو را تجویز کرده است، نحوه مصرف آن متفاوت است. بهتر است یک تا دو ساعت قبل از رابطه جنسی یک تا سه عدد قرص سیپروهپتادین ۴ را مصرف کنید. گاهی نیز ممکن است پزشک توصیه کند، هر روز ۱ تا ۱۶ میلی‌گرم از قرص مکمل یا شربت سیپروهپتادین استفاده کنید.

عوارض جانبی قرص سیپروهپتادین

این دارو نیز مانند بسیاری از داروهای دیگر ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. برخی از این عوارض شایع بوده و در تعداد زیادی از افراد دیده شده است. از جمله:

  • خواب‌آلودگی
  • افزایش اشتها و افزایش وزن
  • سرگیجه
  • تاری دید
  • یبوست
  • خشکی دهان
  • خشکی بینی و گلو

برخی از عوارض داروی سیپراکتین نادر بوده، اما در صورت بروز باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. از جمله:

  • تغییرات روحی و روانی
  • بی‌قراری
  • گیجی
  • توهم
  • لرزش
  • مشکل در ادرار کردن
  • ضربان قلب سریع یا نامنظم

برای اطلاع دقیق از عوارض شایع این دارو و عوارض جدی آن می‌توانید از مشاوره دارویی داروباکس استفاده کنید. در داروباکس امکان مشاوره با داروساز یا پزشک عمومی به صورت آنلاین و تلفنی وجود دارد.

منع مصرف سیپروهپتادین

درصورتی‌که هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، از مصرف این دارو خودداری کنید.

  • گلوکوم با زاویه باریک
  • زخم معده
  • بزرگی پروستات
  • مشکلات ادراری
  • آسم
  • افراد مسن یا ناتوان
  • شیردهی به نوزاد
  • کودک کمتر از ۲ سال

تداخلات دارویی قرص سیپروهپتادین

مصرف هم‌زمان سیپراکتین با برخی داروهای دیگر ممکن است باعث بروز عوارض شدید شود و یا عملکرد هر یک از داروها را کاهش دهد. به همین دلیل لازم است پیش از مصرف دارو با دکتر عمومی یا داروساز مشاوره دارویی داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت داروباکس به‌صورت آنلاین یا تلفنی از مشاوره دارویی با متخصصان استفاده کنید.

برخی از داروهایی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند، عبارتند از:

  • داروهای مخدر
  • داروهای ضد سرفه مانند هیدروکودون
  • داروی خواب‌آور
  • داروهای ضد اضطراب مانند آلپرازولام، لورازپام و زولپیدم
  • سایر آنتی‌هیستامین‌ها مانند ستیریزین یا دیفن هیدرامین

این دارو را با هیچ یک از داروهای آنتی‌هیستامین که روی پوست استفاده می‌شوند (مانند کرم یا پماد دیفن هیدرامین) استفاده نکنید. زیرا باعث بروز عوارض می‌شود.

اگر به دلیل آنفولانزا از داروهای ضدسرفه استفاده می‌کنید، قرص سیپروهپتاتین را با احتیاط مصرف کنید.
اگر به دلیل بروز آلرژی یا آنفولانزا از داروهای ضد سرفه استفاده می‌کنید، باید در مورد مصرف قرص مکمل سیپروهپتاتین از پزشک سوال کنید.

موارد احتیاط مصرف سیپروهپتادین

قبل از مصرف این دارو اگر به سیپراکتین یا سایر داروهای مشابه آلرژی دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

سابقه پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید. مواردی مانند مشکلات تنفسی، فشار بالای چشم (آب‌سیاه)، بیماری قلبی، فشارخون بالا، بیماری کلیوی، مشکلات معده و روده، پرکاری تیروئید و مشکل در ادرار ممکن است با مصرف این دارو وضعیت بدتری پیدا کنند.

این دارو ممکن است در برخی افراد باعث خشکی دهان شود. در این شرایط می‌توانید برای کاهش این عارضه آب‌نبات بدون شکر یا چیپس یخ بمکید. همچنین جویدن آدامس یا نوشیدن آب زیاد می‌تواند به شما کمک کند.

این دارو ممکن است باعث سرگیجه، خواب‌آلودگی یا تاری دید شود. مصرف آن با الکل این علائم را بدتر می‌کند. پس از مصرف شربت، مکمل یا قرص سیپروهپتادین از رانندگی و فعالیت‌هایی با دقت بالا خودداری کنید. 


داروی سیپروهپتادین در بارداری

طبق تحقیقات انجام شده این دارو به جنین آسیبی وارد نمی‌کند. اما اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.


داروی سیپروهپتادین در شیردهی

هنوز در مورد انتقال داروی سیپراکتین از شیر مادر به نوزاد و آسیب‌های وارده به نوزاد تحقیقات کاملی انجام نشده است. به همین دلیل بهتر است احتیاط کرده و در این دوره از قرص یا شربت سیپروهپتادین استفاده نکنید. لازم به ذکر است داروهای آنتی‌هیستامین باعث کاهش شیر مادر می‌شوند.


مصرف بیش از حد قرص سیپروهپتادین

در صورت مصرف بیش از حد سیپراکتین حتما با اورژانس تماس بگیرید. مصرف بیش از حد این دارو می‌تواند علائم زیر را ایجاد کند.

  • خواب‌آلودگی شدید
  • تشنج
  • گشاد شدن مردمک
  • تغییرات ذهنی و خلقی

فراموشی مصرف داروی سیپروهپتادین

اگر یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید، در اولین فرصت دارو را استفاده کنید. اما اگر نزدیک به زمان نوبت بعدی بود، نوبت فراموش شده را نادیده گرفته و دوز دارو را دوبرابر نکنید.


قرص اشتها آور سیپروهپتادین

یکی از عوارض جانبی شایع این دارو افزایش اشتها و افزایش وزن است. به همین دلیل به‌عنوان محرک اشتها نیز کاربرد دارد. اشتهای کودکان مبتلا به ناتوانی در رشد با مصرف این دارو تحریک شده و می‌توانند به‌مرورزمان وزن اضافه کنند. همچنین این دارو برای بزرگسالان کم وزنی که می‌خواهند وزن اضافه کنند، تجویز می‌شود.

اگر وزن کمی دارید و می‌خواهید کمی اضافه‌وزن داشته باشید یا دچار بیماری هستید که جلوی افزایش وزن شما را می‌گیرد، بهتر است به متخصص تغذیه مراجعه کنید. متخصص در صورت نیاز داروی سیپراکتین یا داروهای دیگر را برای شما تجویز می‌کند.

برای مشاوره با متخصص تغذیه می‌توانید از طریق سایت داروباکس اقدام کنید. در داروباکس علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

قرص سیپروهپتادین و دگزامتازون

دگزامتازون برای درمان آلرژی شدید و تسکین التهاب تجویز می‌شود. این دارو در درمان نوع خاصی از آرتریت، اختلالات پوست، خون، کلیه، روده و آسم استفاده می‌شود. ممکن است برای درمان آلرژی بخواهید هر دو دارو را با هم استفاده کنید. اما باید بدانید هر دو دارو باعث تحریک اشتها و اضافه‌وزن می‌شوند. مصرف آنها به طور هم‌زمان می‌تواند احتمال چاقی را تا حد زیادی افزایش دهد.


سیپروهپتادین و دیابت

طبق تحقیقات انجام شده روی افرادی که قرص مکمل یا شربت سیپروهپتادین را مصرف کرده‌اند، این دارو می‌تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد. در افراد مبتلا به دیابت با کاهش مقاومت به انسولین متابولیسم گلوکز بهبود پیدا کرد و قند خون کاهش یافت.


سیپروهپتادین و نازایی

دررابطه‌با تاثیر داروی سیپراکتین در نازایی تحقیقاتی انجام شده است. اما هیچ یک از این مطالعات نشان نداد که این دارو در باروری زنان و مردان تاثیری داشته باشد.


سیپروهپتادین خارجی

برخی افراد تصور می‌کنند، برندهای خارجی سیپروهپتادین عوارض کمتری داشته و می‌توان در مدت طولانی‌تری از آنها استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال اثر خواب‌آور کمتری داشته یا اشتها را تحریک نمی‌کنند. اما این موارد درست نبوده و این دارو با برند ایرانی یا خارجی باعث بروز این عوارض در برخی افراد می‌شود.


سیپروهپتادین و سردرد و میگرن

این دارو دارای خواص ضد سروتونرژیک بوده و کانال کلسیم را مسدود می‌کند. با مصرف حدود یک ماه از این دارو حملات میگرنی به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل گاهی پزشک برای درمان سردرد و میگرن این دارو را تجویز می‌کند.

سیپروهپتادین برای درمان میگرن نیز تجویز می‌شود.
سیپروهپتادین دارویی است که به درمان سردردهای میگرنی نیز کمک می‌کند.

قیمت سیپروهپتادین

معمولا برای تحریک اشتها یا درمان آلرژی در کودکان شربت سیپروهپتادین تجویز می‌شود. این شربت قیمت‌های مختلفی داشته و می‌توانید آن را از قیمت ۵۰۰۰ تومان تا حدود ۲۵۰۰۰ تومان از داروخانه خریداری کنید.


سوالات متداول شما

پیش از مصرف داروی سیپروهپتادین ممکن است با سوالاتی در مورد موارد مصرف آن و عوارض جانبی این دارو روبرو شوید. به همین دلیل در ادامه تعدادی از سوالات پرتکرار شما را مطرح کرده و پاسخ آنها را ارائه داده‌ایم.

قرص سیپروهپتادین هیدروکلراید برای چاقی استفاده می شود؟

این دارو محرک اشتها بوده و باعث اضافه‌وزن می‌شود. این مورد جز عوارض شایع سیپراکتین بوده و در بیشتر افراد دیده می‌شود. به همین دلیل گاهی دکتر تغذیه برای افزایش وزن این دارو را تجویز می‌کند.

قرص سیپروهپتادین برای چیست؟

این قرص در ابتدا تنها به‌عنوان آنتی‌هیستامین و برای درمان آلرژی استفاده می‌شد. اما امروزه برای افزایش وزن، درمان برخی اختلالات جنسی و درمان سردرد هم این دارو تجویز می‌شود.

طرز درمان سندروم سروتونین با سیپروهپتادین چگونه است؟

سیپروهپتادین یکی از قوی‌ترین داروهایی است که گیرنده سروتونین را مسدود کرده و از این طریق در عملکرد سروتونین اختلال ایجاد می‌کند. به همین دلیل از این دارو برای درمان سندروم سروتونین استفاده می‌شود.

آیا سیپروهپتادین خواب آور است؟

این دارو همانند بسیاری از داروهای دسته آنتی‌هیستامین خواب‌آور بوده و نباید در زمان انجام فعالیت‌های خاص مانند رانندگی از این قرص مکمل یا شربت استفاده کرد.

کاربرد سیپروهپتادین در قرص های ضد افسردگی چیست؟

روانپزشکان نیز گاهی از شربت یا قرص مکمل سیپروهپتادین در روند درمان استفاده می‌کنند. این دارو جز قرص‌های ضدافسردگی نیست. اما می‌تواند اختلالات جنسی ناشی از مصرف این داروها را درمان کند. اگر به دلیل مصرف قرص‌های ضدافسردگی دچار اختلالات جنسی شده‌اید، با روانپزشک مشاوره داشته باشید تا داروی مناسبی را تجویز می‌کند. برای مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی با دکتر روانپزشک می‌توانید از طریق سایت داروباکس اقدام کنید.

عوارض قرص سیپروهپتادین برای معده چیست؟

یکی از عوارض شایع مصرف داروی سیپراکتین درد و ناراحتی معده است. اگر پس از مدتی استفاده از این دارو دچار معده درد شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض شربت سیپروهپتادین برای کودکان چیست؟

شربت سیپروهپتادین ممکن است در کودکان باعث سرگیجه، خواب‌آلودگی، خستگی و ضعف، سردرد، یبوست، اسهال یا استفراغ شود. اگر عوارض جانبی دارو کودک شما را اذیت می‌کند یا پس از مدتی از بین نمی‌رود، با متخصص اطفال تماس بگیرید. شما می‌توانید از طریق سایت داروباکس با دکتر اطفال در ارتباط باشید.

سیپروهپتادین صورت را چاق می کند؟

این دارو با تحریک اشتها باعث افزایش وزن در مدت کوتاهی می‌شود. ممکن است در برخی افراد افزایش وزن باعث چاقی صورت شود و در برخی دیگر از افراد تاثیر زیادی در صورت ایجاد نکند. این مورد به نوع فیزیک بدن و صورت شخص بستگی دارد.

سیپروهپتادین چند روزه چاق می کند؟

حدودا بعد از دو هفته مصرف دارو می‌توان تغییر در اشتها را به خوبی مشاهده کرد. اما برای افزایش وزن محسوس بین ۱ تا ۴ ماه زمان نیاز است.

طریقه مصرف سیپروهپتادین برای چاق شدن چیست؟

نحوه مصرف دارو باید توسط پزشک تعیین شود. معمولا مصرف سیپراکتین ۲ یا ۳ بار در روز توصیه می‌شود. دارو باید در زمان‌های مشخص و منظم استفاده شود.

سیپروهپتادین داروی اشتها آور است؟

یکی از عوارض شایع این دارو تحریک اشتها و افزایش وزن است. به همین دلیل پزشکان برای افزایش وزن در بزرگسالان لاغر یا کودکان دارای ناتوانی در رشد این دارو را تجویز می‌کنند.

سیپروهپتادین برای کودکان زیر ۲ سال مجاز است؟

استفاده از این دارو برای کودکان زیر ۲ سال تایید نشده است. به همین دلیل نباید سیپراکتین برای این کودکان و نوزادان تجویز شود.

سیپروهپتادین برای چاقی کودکان استفاده می شود؟

در کودکانی که به دلایل مختلفی دچار ناتوانی در رشد بوده و اشتهای کمی دارند، این دارو می‌تواند مفید باشد. سیپروهپتادین یک اشتهاآور قوی است.  

سیپروهپتادین برای درمان تعریق زیاد مفید است؟

اگر تعریق زیاد به علت عارضه نوعی دارو ایجاد شده باشد، می‌توان با مصرف قرص مکمل سیپروهپتادین این مشکل را برطرف کرد. به عنوان مثال برخی از داروهای ضدافسردگی باعث تعریق زیاد می‌شوند. روانپزشک برای حل این مشکل می‌تواند سیپراکتین را تجویز کند.

سیپروهپتادین برای درمان اختلالات جنسی مفید است؟

برای درمان اختلالات جنسی که به دلیل مصرف داروهای ضد افسردگی یا مصرف مواد مخدر ایجاد شده‌اند، می‌توان از داروی سیپروهپتادین استفاده کرد. این دارو اختلالات جنسی ناشی از مصرف دارو یا مواد مخدر را درمان می‌کند.

مصرف سیپروهپتادین نیاز به نسخه دارد؟

این دارو و دیگر داروهای دسته آنتی‌هیستامین بدون نسخه قابل تهیه هستند. اما بهتر است خودسرانه دارو را استفاده نکنید. اگر دچار آلرژی هستید یا برای درمان اختلالات جنسی و افزایش وزن می‌خواهید از این قرص استفاده کنید، باید با متخصص مشاوره داشته باشید.

عوارض سیپروهپتادین در دراز مدت چیست؟

مصرف طولانی‌مدت این دارو می‌تواند به کبد آسیب وارد کند. علاوه بر این افزایش اشتها و اضافه‌وزن زیاد در نتیجه استفاده از سیپروهپتادین می‌تواند مشکلات مختلفی مانند بیماری قلبی، دیابت و افزایش فشارخون برای فرد ایجاد کند. به همین دلیل تنها باید در زمان تعیین شده توسط متخصص از دارو استفاده کرد.

سیپروهپتادین برای درمان بی‌اشتهایی عصبی هم مفید است؟

گاهی ممکن است روانپزشک برای درمان بی اشتهایی عصبی در افرادی که وزن زیادی از دست داده‌اند، این دارو را تجویز کند. سیپراکتین محرک اشتها بوده و باعث افزایش اشتها در این افراد می‌شود.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر پزشک برای درمان آلرژی یا موارد دیگر مانند افزایش اشتها، درمان کهیر یا تسکین سردرد داروی سیپروهپتادین را تجویز کرده است، باید به نحوه مصرف و عوارض آن دقت داشته باشید. شربت، قرص و مکمل سیپروهپتادین می‌توانند باعث خواب‌آلودگی شوند. به همین دلیل بهتر است در زمان انجام فعالیت از آن استفاده نکنید. همچنین این دارو اشتها را تحریک کرده و باعث افزایش اشتها می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروی سیپراکتین می‌توانید از مشاوره دارویی در داروباکس استفاده کنید. در داروباکس علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با داروساز، روانپزشک، متخصص تغذیه یا متخصص اطفال وجود دارد.

داروباکس مراقب سلامتی شماست!