انسولین لانتوس و کاهش دغدغه بیماران با داروباکس

در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر معرفی انسولین لانتوس، به شما آموزش دهیم که بتوانید از طریق سامانه آنلاین داروباکس درخواست های دارویی، نسخ انسولینی و حتی آرایشی و بهداشتی خود را ثبت کنید و به داروخانه های شهر ارسال کنید.

انسولین لانتوس یا گلارژین از دسته انسولین‌های با اثر طولانی است که برای کنترل دیابت نوع یک و دو مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است فرد مبتلا به دیابت با در نظر داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش از انسولین استفاده کند. تمام بیماران دیابتی نوع یک و حدود ۴۰ درصد بیماران دیابتی نوع دو نیاز به تزریق انسولین دارند.

اگر دارای دیابت نوع دو هستید و با تجویز پزشک نیاز به مصرف انسولین لانتوس یا گلارژین شدید، حتما پیش از مصرف با پزشکان متخصص در این زمینه نیز مشورت کنید تا مطمئن شوید که فوائد آن برای شما بیش از مضراتش می‌باشد. همواره نقش مسئول فنی در داروخانه از این حیث حائز اهمیت است که در ارتباط با نسخه خود از وی مشورت گرفته و راهنمایی های لازم را اخذ نمایید.

نحوه نگهداری انسولین

در این بخش با سامانه داروباکس می توانید نحوه نگهداری انسولین لانتوس را مطالعه کنید:

  • حرارت بالا

انسولین لانتوس یا گلاژین نباید در معرض درجه حرارت بالا، تماس مستقیم با نور خورشید یا یخ زدن قرار بگیرد. چراکه اثربخشی خود را از دست خواهد داد. از قرار دادن انسولین در برابر حرارت زیاد مانند اتومبیل، پشت پنجره، کنار بخاری، شومینه یا حتی در حرارت گرم فضای منزل خودداری کنید.

  • یخ زدگی

علاوه بر گرما، جهت جلوگیری از یخ‌زدگی انسولین لانتوس نباید آن را در فریزر یا جایخی یخچال قرار داد.

  • سفر

در صورتی که انسولین لانتوس خود را در سفر هوایی با خود می‌برید، به هیچ عنوان آن را در چمدان و نگهداری نکنین و به قسمت بار هواپیما نسپارید. چراکه امکان یخ زدگی انسولین در ارتفاع بالای پرواز وجود دارد. انسولین گلارژین را همراه خود در کیف دستی حمل کنید. همچنین در سفر زمینی نیز انسولین را در داشبورد یا پنجره عقب ماشین قرار ندهید.

نحوه چک کردن موجودی داروخانه برای انسولین لانتوس از طریق سامانه داروباکس

فرد مبتلا به دیابت نوع یک یا دیابت نوع دو، نام داروی یا انسولین مورد نظر خود را به صورت رایگان در بخش ارسال نسخه سامانه داروباکس به داروخانه‌های سطح شهر ارسال کرده و قبل از مراجعه به داروخانه ها از موجود بودن داروی خود اطمینان حاصل می کند. داروخانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درخواست بیمار پاسخ می‌دهند. در تمام مدت از ارسال نسخه تا تایید نهایی آن تیم پشتیبانی داروباکس در کنار بیماران و خانواده های آنان خواهد بود.

بخش ارسال نسخه سامانه داروباکس  علاوه بر این‌که از رفت و آمدهای پرتنش و بی‌نتیجه بیمار به داروخانه‌های متعدد سطح شهر جلوگیری می‌کند، موجب کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و کاهش خطر ابتلا به بیماری (خصوصا کرونا در شرایط کنونی) شده و از بار فشار روحی و تنش بیمار مبتلا به دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲ می‌کاهد. بدین ترتیب بیمار می‌تواند به راحتی از طریق این سامانه برای استعلام موجودی قبل از مراجعه اقدام کند.

برای درخواست انسولین لانتوس در حال حاضر سامانه داروباکس با دارا بودن بخش ارسال نسخه که به صورت رایگان و بدون دریافت کارمزد در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد، تنها سامانه معتبر با عملکرد مناسب است که هم اکنون بیش از ۴۰ هزار کاربر را در ذیل پوشش خود دارد.

برخی نکات مهم درباره انسولین لانتوس
  • همیشه انسولین را مطابق دستورالعمل‌های شرکت تولید کننده مورد استفاده قرار دهید.
  • تاریخ انقضای انسولین خود را بررسی کنید.
  • مایع درون انسولین را برای این‌که رنگ آن تغییر نکرده (چنان‌چه جزئیات آن ذکر شد) و مواد درون آن غلیظ یا دانه دانه نشده باشد، بررسی کنید.
  • قلم باز شده را بیش از ۳۰ روز استفاده نکنید.
  • دست‌های خود را به دقت بشویید.
  • محل تزریق را با آب گرم و صابون بشویید کنید. اگر از الکل برای ضدعفونی ناحیه استفاده می‌کنید، منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.
  • هیچ‌گاه از روی لباس تزریق را انجام ندهید، چراکه طول سوزن کوتاه شده و تزریق دقیق صورت نمی‌گیرد.
  • از تزریق در ریشه مو، زخم‌ها، سوختگی‌ها، خال‌ها و سایر ضایعات پوستی جدا خودداری کنید.