رشد دندانها و یا استخوانها در بعضی از کودکان ممکن است ضعیف باشد به همین منظور پزشکان برای استحکام استخوان و دندان های بعضی از کودکان به آنها شربت کلسیم تجویز می کنند.

مقدمه:

نقش کلسیم در بدن بسیار گسترده است . کلسیم علاوه بر استحکام و تقویت رشد استخوان و دندان می تواند به تقویت ماهیچه ها کمک فراوانی کند. همچنین این منبع مفید غذایی می تواند آنزیم هایی را تقویت کند که باعث تبدیل غذا به انرژی در بدن می شود و در متابولیسم آهن بدن مؤثر است.

میزان مصرف شربت کلسیم در کودکان:

مادرانی که در مورد میزان مصرف  شزبت کلسیم برای کودک خود اطلاعی ندارند باید بدانند که میزان مصرف این شربت برای کودکان ۱ تا ۳ ساله معادل ۷۰۰ میلی گرم (کمی بیشتر از نصف قاشق غذاخوری) در روز است که این میزان در سن ۴ تا ۸ سالگی به ۱۰۰۰ میلی گرم (یک قاشق غذاخوری) در روز می رسد. البته بهتر است برای اطلاع دقیق از میزان مصرف این شربت با پزشک متخصص مشورت کنید.

بهترین زمان مصرف شربت کلسیم در کودکان:

دلیل استفاده شزبت کلسیم برای کودکان توسط بعضی از مادران این است که کلسیم بی خوابی را کاهش می‌دهد. ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻜﻤﻠﻬﺎﻯ ﻛﻠﺴﻴﻢ، ﺷﺒﻬﺎﺳﺖ! ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺷﺐ ﺻﻮﺭﺕ میگیرد ﻭ نیز ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞاینکه ﮐﻠﺴﯿﻢ میتواند ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ. اما بعضی پزشکان هم بهترین زمان مصرف مکمل های کلسیم را ۱ ساعت بعد از غذا می دانند که باید همراه با یک لیوان پر آب میل شود. ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﺑﺎ ﺷﻴﺮ ﺧﻴﻠﻰ ﺑﻪ ﺟﺬﺏ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﻛﻤﻚ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ همراه کردن ﯾﮏ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺷﯿﺮ ﺷﺐ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ شربت ﮐﻠﺴﯿﻢ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﭼﻮﻥ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﺗﺎﺣﺪﻭﺩﻯ ﻳﺒﻮﺳﺖ ﻫﻢ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﺑﻬﺘﺮﻩ ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ به کودک داده بشه.

منابع کلسیم در مواد غذایی:

بعضی از خوراکی ها هستند که منبع خوبی برای کلسیم محسوب می شوند . این خوراکی ها عبارتند از : انواع لبنیات، نان گندم، کرفس، شلقم، اسفناج، لوبیا، سویا و … اگر کودک شما بزرگ شده و می تواند بخورد می توانید  این خوراکی ها را برایش تهیه کنید تا بخورد. اما چنانچه فرزند شما نوزاد است و نمی تواند بخورد بهتر است خود مادر این خوراکی ها را بخورد تا این مواد از طریق شیر به کودک برسد.

بهترین نوع شربت کلسیم برای کودکان:

شربت Osteocare یک راه خوشمزه برای حفاظت از رژیم غذایی است تا ۶۰۰ mg از کلسیم در هر روز (کمی بیشتر از نصف قاشق غذاخوری) ، همراه با منیزیم، روی، زینک و ویتامین D و مواد معدنی مورد نیاز بدن را جذب کنید.

 

توجه !  اگر کودک شما در خوردن دارو یا مکمل های غذایی بدقلق است، می توانید با مشورت داروساز و در صورتی که ممنوع نباشد مکمل یا دارو را در غذا یا آبمیوه به او بدهید. در این شرایط فرزند شما بدون اینکه اصلا متوجه شود، آن را مصرف می کند.

پیشنهاد ما به شما:

شربت استئوکر ویتابیوتیکس