نوآوری در ضدآفتاب ها با فیلتر UVMune 400

اگر شما هم از طرفداران ضدآفتاب های برند لاروش پوزای هستید به طور قطع با شنیدن خبر تکنولوژی جدید لاروش پوزای برای تولید ضدافتاب های این برند شگفت زده خواهید شد. از زمانی که ضدافتاب فلوئید بی رنگ لاروش پوزای تولید آن متوقف شد همیشه منتظر محصول جایگزین این ضدآفتاب بودم. قصد دارم در این نوشتار دلیل توقف تولید محصول قدیمی  نوآوری برند لاروش پوزای در ضدآفتاب های جدید و جایگزین محصول قدیمی این برند توضیحات کوتاهی ارائه دهم. تکنولوژی جدید این برند Anthelios UVMune 400 نام دارد که فیلتر انحصاری و جدید برند لاروش پوزای می باشد. دلیل توقف تولید ضدآفتاب های قدیمی لاروش پوزای مربوط به فرکانس های بلند اشعه خورشید بود که در ادامه توضیح مختصری در مورد آن ارایه می دهم.

طول موج های بلند مشکل اصلی ضدآفتاب ها:

نور خورشید به نظر ما سفید رنگ است در حالی که این طور نیست و در واقع هیچ طول موجی مربوط به رنگ سفید وجود ندارد. نور خورشید ترکیبی از امواج نوری در فرکانسهای مختلف است که قسمتی از آن را طول موجهای نور مرئی که چشم و مغز انسان توانایی تفسیر آنها را دارد تشکیل می دهد. امواج نوری که از خورشید به زمین می رسند دارای طول موجهایی بین ۱۰۶ تا ۱۰۱۴ سانتیمتر می باشند که در آنها فقط امواج بین ۳۸۰ نانومتر (بنفش) و ۷۶۰ نانومتر (سرخ) قابل رویت است و طیف مرئی را تشکیل می دهد. در جدول زیر طیف نور خورشید و نام های آنها بیان شده است :

در محصولات ضدآفتاب در حالت کلی از فیلتر برای حذف آسیبهای ناشی از نور خورشید استفاده می شود. بسته به نوع فیلتر آن فیلتر می تواند در محدوده خاصی از طول موج ها کارایی داشته باشد. در حالت ایده‌آل یک فیلتر واحد فقط می‌تواند محافظت مؤثری را در محدوده مشخص شده ارائه دهد. پس برای یک محافظت کامل در تمام طول موج ها نیازی به چندین فیلتر برای کامل کردن ضدافتاب نهایی داریم. یک ضدافتاب چیدمانی از چندین فیلتر مختلف می باشد که در مجموع و در کنار هم می توانند طیف وسیعی از آسیب های ناشی از آفتاب را حذف کنند. پس هنر یک تولید کننده ضدآفتاب در چیدمان و انتخاب فیلترهای مناسب و قراردهی آنها در کنار هم می باشد.

تا این مرحله، برندهایی مانند La Roche-Posay به نتایج بسیار چشمگیری از نظر پوشش ناحیه وسیعی از طیف نور خورشید دست یافته بودند. با این حال، هنوز یک شکاف برجسته در انتهای طول موج محدوده UVA وجود داشت: یک شکاف کوچک بین ۳۸۰ نانومتر و ۴۰۰ نانومتر که در آن فیلترهای UVA موجود شروع به از دست دادن کارایی خود می کردند. اشعه UVA  باعث پیری پوست و ظهور رنگ دانه های قهوه ای روی سطح پوست می شوند. در طول موج های بلند تر این امواج می توانند به صورت عمقی تر به پوست نفوذ کرده و آسیب های جدی تری برای پوست ایجاد کنند. نفوذ عمقی این امواج حتی می توانند به DNA سلولی پوست آسیب وارد کند. این آسیب می تواند در ایجاد برخی از سرطان های پوست نقش داشته باشد. پس این شکاف کوچک بین ۳۸۰ نانومتر تا ۴۰۰ نانومتر هر چند کوچک به نظر می رسد ولی به هیچ وجه نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

 

نوآوری لاروش پوزای به نام فیلتر Mexoryl 400:

 

تفاوت برندهای پیشرو و تراز اول در صنعت مراقبت پوست در حل مشکلاتی از نوع بالا مشخص می شود. تحقیقات چند ساله کمپانی لاروش پوزای بر روی این مساله بلاخره نتیجه داده و این برند روی بسته بندی محصول های ضدآفتاب جدید خود فیلتر Mexoryl 400  را معرفی کرده است. این فیلتر چیدمان فیلترهای ضدآفتاب لاروش پوزای را کامل می کند و شکاف ۳۸۰ نانومتر تا ۴۰۰ نانومتر را هم پوشش می دهد. دیگر آسیبی از ناحیه امواج این بازه برای پوست ایجاد نمی شود. خبر این نوآوری خلاقانه یک خبر خوب برای دوستداران ضدآفتاب های لاروش پوزای می باشد. فیلتر Mexoryl 400 یک ماده منحصر به فرد، حاصل ۱۰ سال تحقیق و ۲۵ ثبت اختراع، ستاره این سری جدید ضد آفتاب می باشد. این فیلتر با حداکثر جذب در ۳۸۵ نانومتر بهترین عملکردی است که تا کنون در انتهای طیف UV وجود داشته است. ضدآفتاب های سری UVMune 400 لاروش پوزای اولین ضدآفتاب های این شرکت هستند که از فیلتر  Mexoryl 400 در آنها استفاده شده است. این سری ضدآفتاب پس طیف کاملی را پوشش می دهند و تا به امروز کاملترین ضدآفتاب های موجود در بازار مراقبت از پوست می باشند. ضدافتاب های لاروش پوزای با این فیلتر جدید ترکیبی از ۸ فیلتر متفاوت در کنار هم دارند. این ۸ فیلتر عبارتند از :

Octisalate: 
محافظت در محدوده UVB از طول موج ۲۸۰ تا ۳۲۰ نانومتر با بیشینه جذب در طول موج ۳۰۶ نانومتر
Uvinul T 150  : 
محافظت در محدوده UVB از طول موج ۲۸۰ تا ۳۲۰ نانومتر با بیشینه جذب در طول موج ۳۱۴ نانومتر 
Mexoryl XL  : 
محافظت در محدوده UVB و UVA با حداکثر جذب UVBدر ۳۰۳ نانومتر و حداکثر جذب UVA در ۳۴۴ نانومتر 
Mexoryl SX: 
محافظت در محدوده UVA با حداکثر جذب در ۳۴۵ نانومتر
Tinosorb S  :
محافظت در محدوده UVB و UVA، با حداکثر جذبUVB در ۳۱۰ نانومتر و UVA در ۳۴۵ نانومتر 
Uvinul A Plus  : 
محافظت در محدوده UVA با حداکثر جذب در ۳۵۴ نانومتر
 Avobenzone: 
محافظت در محدوده UVA با حداکثر جذب در ۳۶۰ نانومتر
Mexoryl 400:
محافظت در محدوده UVA با حداکثر جذب در ۳۸۵ نانومتر

اگر شما هم مانند ما از این نوآوری شرکت لاروش پوزای شگفت زده شده اید می توانید این محصولات را در سایت فروش ما خریداری نمایید.

لوسیون ضد آفتاب نوزادان آنتلیوس +SPF50 لاروش پوزای

 

فلوئید ضد آفتاب رنگی +SPF50 آنتلیوس UVMune 400 لاروش پوزای

 

فلوئید ضد آفتاب بی رنگ +SPF50 آنتلیوس UVMune 400 لاروش پوزای

 

 

کرم ضد آفتاب آبرسان رنگی +SPF50 آنتلیوس UVMune 400 لاروش پوزای

کرم ضد آفتاب آبرسان +SPF50 آنتلیوس UVMune 400 لاروش پوزای